Höstbilder

Höst i parkenFoto: Sixten Edling

I rött och gult står
doftande i gryningen
ett förtrollat träd

© viktoria

 
 

vaknar
ser att jag är här
          och dagen
vinden ökar

djupt i den röda lönnen
darrar såret efter grenen

en ljusflod tränger
klarsynt
genom tomrummet

 
© ingrid_e



 

rött som blod
grenar som ådror

löven faller
förmultnar
försvinner

denna höst
som alla andra -

  
© Didania


 

löv - parallella fall mot jorden - sådana mängder med färg
som spills ut bara för att försvinna från en dag till en annan
torkar mig över pannan och försöker förstå

  
© Alina


 

Trädkronors höstglöd
förbyts av fallande snö
Kölden är märkbar

  

© Irice



nu faller löven
kala svarta står träden
snart kommer våren

   

© Emilie04



en sista glödande
hyllning till livet
dalar i tysthet

bladets nerver
blottläggs
som ådrorna
på den gamlas händer

  

© etha


 

en solig dag med hög och klar luft
minner mig trädens guld och purpur
om löftet du gav

jag dansar fram
glädje och längtan
finns som sprittande kolsyrebubblor i min kropp

© Ebba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback